woensdag 11 april 2007

Leslie @ Libelle

Misschien zijn sommige onder jullie wel eens geïnteresseerd hoe het er op een (vrouwen)redactie zoals Libelle aan toe gaat. Wel, omdat ik het geluk heb om hier te mogen werken, zal ik een kort sfeerbeeldje scheppen!
Libelle , woensdagnamiddag omstreeks 16.30u.

Het is nu woensdagnamiddag en de helft van de vrouwen zijn al naar huis. De meeste hier hebben dan ook kinderen of zijn toch in verwachting van ééntje. Voor ik hier werkte, had ik nog nooit zoveel vrouwen bij elkaar gezien. Je vindt hier vrouwen in alle vormen, maten en kleuren! De enige man die hier af en toe over de vloer komt, is de kuisman! Voor zo'n slavenklusje hebben ze dan toch maar een man aangenomen.Van emancipatie gesproken! Loveee it!

Ik ben zowat de jongste van de hoop en dat merk je. Tijdens gesprekken over badkamertegels, lekkere receptjes en mislukte diëten moet ik dan ook afhaken.
De redactie is groot en modern. Dé vrouwen zitten gegroepeerd per afdeling ( lay-out, foto, ...) en iedereen heeft zijn eigen knappe apple-pc en telefoontoestel.

Meestal gaat het er rustig aan toe op de redactie. Hoewel enkele beweren dat het hier op sommige dagen echt een zottenkot is. Naar mijn gevoel kan je hier rustig werken op je eigen tempo. Iedereen werkt individueel en gaat af en toe is buren bij een collega om wat bij te praten. Als nieuwtje is het overigens niet gemakkelijk om je in de vrouwengroep te mengen. Je praat wel af en toe met de vrouwen over je en naast je, maar verder dan dat gaat het meestal niet. 3/4de van de madammen hier zijn voor mij nog nobele onbekenden. Maar aangezien dit niet men vaste job is, heb ik niet echt de behoefte om met iedereen hier men privéleven te delen! Het zou hen trouwens toch niet boeien als ik hen vertel naar welk graaf feésje ik dit weekend weer geweest ben. Dat stadium zijn zij al lang gepasseerd!

Déze vrouwen zijn ambiteus, zelfverzekerd en hebben alles op een rijtjes. Of zo lijkt het alleszins toch...

Ik ga wat verder werken aan men artikeltje: 15 tips om een plat buikje te bekomen! Jaha, wat had je anders verwacht..het is én blijft Libelle he!
zoen,
leslie

Geen opmerkingen: