vrijdag 11 mei 2007

Voice Over

Mijn naam is Neptunus. Al sinds 1864 waak ik over de Marnixplaats. Mijn plein werd genoemd naar oud-burgemeester Marnix van Sint Aldegonde. Toch ben degene die hier al jarenlang een oogje in het zeil houd.

Mijn plein lijkt op het eerste gezicht niet meer dan een rotonde, maar ik zal jullie het tegendeel bewijzen en jullie meenemen naar enkele verborgen pareltjes. Gaan jullie mee?

Tuf Tuf is een charmant boekenwinkeltje. Al meer dan 60 jaar lang vind je hier erg goedkope tweedehandsboeken. Alle genres vind je hier terug: van klassieke literatuur, tot reisgidsen en stationsromannetjes. Voor ieder wat wils dus.

Honger gekregen? In het visrestaurant Fiskebar kan je lekker en gezond lunchen. Het Deense restaurant is nog maar enkele maanden open, maar kent nu al een groot succes. De locatie is alvast ideaal, met mij, de koning van de zee dicht in de buurt.

Ten slotte neem ik jullie mee naar het Raamtheater voor wat cultuur. Dit theater heeft slechts 200 zitplaatsen, waardoor er tijdens de stukken een intieme sfeer ontstaat. Je kan er niet alleen terecht voor de bekendere werken, ook hun auteurstheater is tot ver buiten Antwerpen bekend.

Dit is ook meteen het einde van mijn korte rondleiding. Breng je mij nog eens een bezoekje? Ik zal alvast niet weglopen.

Geen opmerkingen: